Daniel den Hoed Familiehuis

De bouw van het nieuwe Daniel den Hoed Familiehuis is afgerond.

De opening is door onvoorziene omstandigheden wat vertraagd.

Begin april is het nieuwe  Familiehuis geopend.

Na beeindiging van de Lockdown zal de officiele opening volgen.

Nieuwe Familiehuis officieel geopend

"Het mooiste huis in Rotterdam waar je liever niet wilt zijn" noemde burgemeester Aboutaleb het nieuwe Familiehuis Daniel den Hoed dat hij vanmiddag officieel opende. Dankzij vele giften, groot en klein, van particulieren en bedrijven kunnen familieleden van kankerpatienten pal tegenover het Erasmus MC logeren in het 30 kamers tellende Familiehuis. Het Familiehuis is met liefde gerealiseerd door velen, hetgeen gesymboliseerd werd door een verhuisdoos met een rood hart, die door Roparunteam40 Daniel den Hoed werd overhandigd aan de burgemeester van Rotterdam.

Om de jarenlange band tussen steunpilaar Roparun met het Familiehuis te onderstrepen werd op de gevel bij de entree een speciale steen onthuld door Roparun-ambassadeur Nelli Cooman en bestuurslid Marja Berends. Het bijzondere verhaal van het Familiehuis werd tijdens de opening op een ontroerende manier muzikaal vertolkt door het duo Luizter.

Het nieuwe Familiehuis in de wijk Little oogt strak en modern aan de buitenkant met veel glas en staal. Eenmaal binnen komen mensen "thuis" in een intiem aandoende oase van rust met warme kleuren en zachte stoffen. "Precies wat onze gasten nodig hebben in een zware tijd" aldus directeur Rachel Maréchal. "We bieden niet alleen een comfortabele logeerplek maar geven, samen met onze trouwe vrijwilligers, onze gasten het gevoel dat ze er niet alleen voor staan."